H Peugeot έχει μακρά και καλή παράδοση στα μεγάλα οικογενειακά αυτοκίνητα. Ποιος δεν θυμάται τα 504, 505 αλλά και τα 405, 406, 407, που άφησαν εποχή στην ελληνική αγορά. Την ίδια στιγμή τα μεγαλύτερα μοντέλα, όπως το 605 και το 607, έκαναν τον δικό τους κύκλο σε μια κατηγορία σαφώς γερμανοκρατούμενη.
Η Peugeot έρχεται σήμερα να τοποθετήσει το 508 ακριβώς στη μέση των δύο απερχόμενων μοντέλων, μια κίνηση εξαιρετικά πετυχημένη, καθώς αφορά τόσο στους αγοραστές της μικρομεσαίας κατηγορίας που αντιμετωπίζουν αυξημένες οικογενειακές ανάγκες όσο και στους αγοραστές της μεγάλης πολυτελής κατηγορίας, οι οποίοι, ένεκα των… καιρών, ψάχνουν κάτι αρκούντως κυριλέ, κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000 ευρώ.
Σε αυτά τα χρήματα επιλογές υπάρχουν πολλές, Opel Ιnsignia, Ford Mondeo, Toyota Avensis, VW Passat, Volvo S60, Alfa Romeo 159 ακόμη και ο ενδοοικογενειακός ανταγωνισμός της Citroen C5 είναι σημαντικός.
Το Peugeot 508, που είχαμε στα χέρια μας, φορούσε τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,6 lt, που αποτελεί προϊόν συνεργασίας της PSA με την BMW και αποδίδει 156 PS αλλά, το κυριότερο, διαθέτει σχεδόν 25 κιλά ροπής από το ρελαντί.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι τραβάει απρόσκοπτα από χαμηλά, βοηθώντας τον οδηγό να κινείται άνετα ή να προσπερνά με ασφάλεια ή ακόμη και να σημειώνει τιμές κατανάλωσης εξαιρετικές για τον χαρακτήρα και το βάρος του αυτοκινήτου. Σε αυτό συνεπικουρεί και το ειδικό λογισμικό που σε προτρέπει να αλλάζεις σχέσεις στο βέλτιστο, από άποψη οικονομίας, σημείο.
Το εσωτερικό του Peugeot μας κέρδισε με την άνεση και την ποιότητα των υλικών. Τα καθίσματα κολακεύουν το σώμα, οι διακόπτες παίρνουν άριστα εργονομικά, ενώ οι χώροι είναι κάτι παραπάνω από αρκετοί για τις οικογενειακές εξορμήσεις.
Τα όργανα, ευανάγνωστα και απέριττα, δημιουργούν μια ατμόσφαιρα οικειότητας και αρχοντιάς στον χρήστη.
Γαλλική άνεση!
Οι παλιοί κάτοχοι μεγάλου Peugeot θα νιώσουν αμέσως άνετα πίσω από το τιμόνι του 508. Η θέση του οδηγού πανοραμική, η αίσθηση του τιμονιού οικογενειακή, το κιβώτιο θετικό, το τράβηγμα του κινητήρα εξαιρετικό και η ανάρτηση ποίημα! Σε συνδυασμό με την ακαμψία του αμαξώματος και την καλή συναρμογή των πλαστικών δημιουργείται ένα περιβάλλον που οι επιβαίνοντες θα το εκτιμήσουν ιδιαίτερα σε ένα μακρύ ταξίδι.
Με το πόδι στο πάτωμα, το 508 συνεχίζει αγέρωχο και χωρίς ιδιαίτερους αεροδυναμικούς θορύβους μέχρι το ταχύμετρο να υπερβεί κάθε λογική. Οι Γάλλοι επιμένουν να απεικονίζουν τις μονές δεκάδες (150,170,190 …).
Σε δρόμο με στροφές και με ρυθμούς απλώς βιαστικούς το Peugeot διατηρεί την πορεία του. Αν το πιέσεις, αρχικά αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο με μεταξόνιο 2,8 m, μετέπειτα υποστρέφεις και εν συνεχεία με διακριτικό τρόπο επεμβαίνουν τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται για να σε επαναφέρουν στην τάξη.
Φυσικά μιλάμε για καταστάσεις που κατά την άποψή μας ο μέσος ιδιοκτήτης δεν θα προκαλέσει ποτέ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.598 cc
Ισχύς: 156 PS/6.000 rpm
Ροπή: 24,4 kgm/1.400
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 8,8 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 10,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 155 gr/km
Βάρος: 1.420 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.813/1.853/1.476 mm
Χώρος αποσκευών: 612 lt
Τιμή: από 22.650€ (με τα 120PS), από 25.480€ (156PS)
http://www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: