Google+ Το Ξέφωτο: Αναρωτιέμαι υποβαθμίζεται σκόπιμα η διδασκαλία της Βιολογίας στο «Νέο Λύκειο»;

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Αναρωτιέμαι υποβαθμίζεται σκόπιμα η διδασκαλία της Βιολογίας στο «Νέο Λύκειο»;



Τα νέα μέτρα αιφνιδίασαν δυσάρεστα την κοινότητα των Ελλήνων βιοεπιστημόνων, καθώς το μάθημα περιορίζεται σε μονόωρο και μόνο στην Α' Λυκείου και μετατρέπεται σε μάθημα επιλογής για όλους τους μαθητές της βιολογίας Θετικής κατεύθυνσης της Γ Λυκείου, αντί της υποχρεωτικής διδασκαλίας της που ισχύει μέχρι τώρα.


Το Δ.Σ. της Π.Ε.Β. (Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων) αναφέρει χαρακτηριστικά:


Αυτές οι επιλογές, μειώνουν σημαντικά τις ώρες της διδασκαλίας της Βιολογίας, σε εποχές που βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη:
· Η κλιματική αλλαγή
· Η επιδίωξη της αειφορίας
· Η διατήρηση της βιοποικιλότητας
· Η διασφάλιση της ατομικής και δημόσιας υγείας
· Η βιώσιμη ισορροπία ανάμεσα στον άνθρωπο και τη Φύση
· Η επισιτιστική κρίση
· Η πρόληψη της απερήμωσης,



 
 
επομένως ο μαθητής στερείται την αναγκαία γνώση ώστε να διαμορφώνει υπεύθυνες για τον εαυτό του, την κοινωνία και το περιβάλλον στάσεις και συμπεριφορές.
Για το λόγο αυτό πρέπει να βρουν αντίθετους, όχι μόνο τους βιολόγους εκπαιδευτικούς αλλά κάθε σκεπτόμενο

πολίτη, που αντιλαμβάνεται τα γνωστικά κενά που θα δημιουργήσουν στην εκπαίδευση του μελλοντικού πολίτη και τις συνέπειές τους για την κοινωνία, την υγεία και το περιβάλλον.
 
Η Π.Ε.Β. δηλώνει την κατηγορηματική αντίθεσή της στο σχέδιο για το «νέο Λύκειο» και δηλώνει ότι, πρόκειται να εξαντλήσει όλες τις δυνάμεις της και όλη την επιρροή της ώστε η καταδίκη του μαθήματος της Βιολογίας να μην περάσει.
 

Η βιολογία είναι το μάθημα που όπως υποδηλώνει και το όνομά της μιλά για τη ζωή! Έχει σαν στόχο της μεταξύ άλλων να ευαισθητοποιήσει και προβληματίσει τους μαθητές σε πολύ σημαντικά και σοβαρά θέματα που την αφορούν. Τους βοηθά να συνδέσουν την καθημερινή τους ζωή με τις γνώσεις που αποκτούν, να ενταχθούν στο κοινωνικό περιβάλλον, να ενδιαφερθούν για περαιτέρω μελέτη και λύση διαφόρων προβλημάτων που αφορούν το φυσικό περιβάλλον και τη δημόσια υγεία. Τους βοηθά να αναπτύξουν μεθόδους επεξεργασίας διαφόρων θεμάτων.με λίγα λόγια βοηθά τους μαθητές να σκέφτονται! Και αυτό μάλλον δεν το θέλει το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας


Χάδλα - Σκαρλάτου Παναγιώτα
Βιολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Θέλω να πω ότι:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...