Από το ταξίδι αυτό βγήκαν μόνο θετικά στοιχεία. Η Ελλάδα κοιτάζει το αύριο, οι προσπάθειες όλων είναι να γίνουν επενδύσεις για να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας. Το όνειρό μας είναι ο Έλληνας νέος να μην αναγκαστεί να βγει από την Ελλάδα λόγω ανεργίας αλλά να βρει δουλειά στην χώρα του, ανέφερε κυβερνητική πηγή συμπυκνώνοντας το αποτέλεσμα της επίσκεψης.
«Υπάρχουν και εκείνοι που για λόγους μικροπολιτικού και πρόσκαιρου συμφέροντος επενδύουν στο να αποτύχουμε. Ξέρω ότι οι Έλληνες πολίτες χαίρονται με τα θετικά που πετύχαμε, σε εκείνους που ποντάρουν στην αποτυχία μας δεν θα τους κάνω την χάρη να υποχωρήσω και δεν θα τους κάνει την χάρη αυτή ούτε ο ελληνικός λαός, άλλωστε με τον κ. Τσίπρα δεν συμφωνούν και ορισμένες τουλάχιστον από τις συνιστώσες του», ανέφερε η ίδια ανώτατη πηγή απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και στις δηλώσεις του για την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων.
Υπάρχουν δύο λόγοι που οι Κινέζοι θέλουν σταθερότητα στην Ελλάδα: ο πρώτος είναι ότι η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος κυβερνητικός εταίρος της Κίνας. Ο δεύτερος είναι ότι ένα σημαντικό μέρος των αποθεματικών τους το έχουν σε ευρώ. Ενδεχόμενη αποσταθεροποίηση της Ελλάδας θα έχει συνέπειες και στην ΕΕ.
Η στόχευση της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν να μπει η Ελλάδα στα επενδυτικά πλάνα της Κίνας, επενδυτικά με την συμμετοχή τους στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις με την ανάπτυξη τουριστικών ρευμάτων προς την χώρα μας. Ενδεικτικά μόνο για τις δυνατότητες στον τουρισμό, κυβερνητικό στέλεχος έλεγε ότι «στην συνάντηση με τον κ. Σαμαρά ο πρόεδρος της Κίνας του είπε ότι 400 εκατομμύρια Κινέζοι θα ταξιδεύσουν εκτός Κίνας σε επτά χρόνια. Ο πρωθυπουργός του απάντησε με χιούμορ ότι εφέτος θα έχουμε 17 εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα, αυτό που θέλω είναι άλλοι τόσοι Κινέζοι, ένα μικρό κομμάτι από τους δικούς σας να έλθουν στην χώρα μας».
Ειδικά για τον τομέα του τουρισμού η κυβέρνηση ξεκίνησε ήδη μία διαδικασία προβολής της Ελλάδας σε συνεργασία με κινεζικά κανάλια. Θα γυριστεί μέχρι και ταινία στην χώρα μας με Κινέζους σταρ που θα προβάλλει τις φυσικές ομορφιές της χώρας. Επιπλέον υπάρχει ενδιαφέρον για την παραθεριστική κατοικία στην Ελλάδα.
Παράλληλα δημιουργεί βίζα σέντερς για να ξεπεραστεί το πρόβλημα που υπάρχει με την έκδοση βίζας για τους Κινέζους, κάτι με το οποίο ασχολείται το υπουργείο των Εξωτερικών.
«Δημιουργήσαμε σχέσεις και επαφές και εμείς και η επιχειρηματική ομάδα που ήλθε μαζί μας είδε τους σωστούς ανθρώπους και συζητήσαμε πρακτικά πράγματα. Είναι όμως σημαντικό να γίνει «follow up» κάτι που μέχρι τώρα δεν κάνει η χώρα μας. Θα συγκροτηθεί συγκεκριμένη κυβερνητική ομάδα για να δει που άνοιξαν παράθυρα και ευκαιρίες, θα δει ποιές είναι οι δουλειές που μπορούν να γίνουν, ποιοί είναι οι άνθρωποι που εμπλέκονται, αν έγινε η δουλειά, αν κόλλησε πού κόλλησε και τί μπορεί να γίνει για να προχωρήσει. Την γενική κατεύθυνση ακόμη και στην επιχειρηματικότητα την δίνει το κράτος της Κίνας, αν και υπάρχει και ο καθαρά ιδιωτικός τομέας κυρίως στην Σανγκάη» έλεγε κυβερνητικό στέλεχος.
Τα κυβερνητικά στελέχη είδαν μία σειρά ανθρώπους, ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι ο δεύτερος ευρωπαίος ηγέτης μετά τον κ. Ολάντ που είδε την κινεζική ηγεσία. Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο πρόεδρος της Κίνας είναι άνθρωποι που αντιλαμβάνονται την σύγχρονη πραγματικότητα και την δική μας πραγματικότητα. «Έχουν μία διάθεση φιλική προς την Ελλάδα και γι αυτό θα πρέπει να τηρήσουμε αυτά που τους είπαμε. Δημιουργήθηκε ισχυρή δυναμική με την παρουσία μας και πρέπει να την διατηρήσουμε» έλεγε υπουργός που μετείχε στην επίσκεψη.
Έχουν υπάρξει συνεννοήσεις του πρωθυπουργού τόσο με τον δήμαρχο της Σαγκάης όσο και με τον κυβερνήτη της περιφέρειας αλλά και με άλλες περιφέρειες που δεν είναι γνωστές, ότι θα έλθουν στην Ελλάδα για να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης οικονομικών σχέσεων.
«Φεύγουμε με το νέο ότι οι κινέζικοι σιδηρόδρομοι και η COSCO θα συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης έχουμε επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος κινεζικών επιχειρήσεων για το αεροδρόμιο της Αθήνας αν και θα πρέπει να συζητήσουμε με την Hochtief και τους Καναδούς εφόσον αγοράσουν το μερίδιό τους. Επίσης -και αυτή είναι τελευταία εξέλιξη- κινέζικος όμιλος, εκδηλώνει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Υπάρχουν δύο συστάδες 13 περιφερειακών αεροδρομίων. Είδαμε την Huawey και την ΖΤΕ δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Huawey σήμερα έχει τζίρο 35 δισ. δολάρια και σε τρία χρόνια θα πάνε στα 70 δισ. Και οι δύο πάντως εκδήλωσαν συγκεκριμένο ενδιαφέρον να δημιουργήσουν ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα. Επίσης σκέπτονται να δημιουργήσουν και ένα logistic center όπως η Hewlett Packard. Τέλος επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον κινεζικών επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση του Καστελίου της Κρήτης», ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος για τα πρακτικά αποτελέσματα της επίσκεψης.
Τέλος μεγάλο περιθώριο υπάρχει και στον τομέα της ναυτιλίας. Είναι ενδεικτικό των ευκαιριών που ανοίγονται ότι 60% του πετρελαίου και 50% των εισαγωγών της Κίνας διακινείται με ελληνόκτητα πλοία. Παράλληλα 146 ελληνικά πλοία κατασκευάζονται αυτή την εποχή σε κινεζικά ναυπηγεία. Είναι δεδομένο ότι η COSCO θα αυξήσει την δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά σε κάθε περίπτωση. Το ενδιαφέρον τους μάλιστα δεν περιορίζεται πια μόνο στα εμπορευματοκιβώτια αλλά εκτείνεται στο σύνολο της δραστηριότητας του λιμανιού.
Share
«Υπάρχουν και εκείνοι που για λόγους μικροπολιτικού και πρόσκαιρου συμφέροντος επενδύουν στο να αποτύχουμε. Ξέρω ότι οι Έλληνες πολίτες χαίρονται με τα θετικά που πετύχαμε, σε εκείνους που ποντάρουν στην αποτυχία μας δεν θα τους κάνω την χάρη να υποχωρήσω και δεν θα τους κάνει την χάρη αυτή ούτε ο ελληνικός λαός, άλλωστε με τον κ. Τσίπρα δεν συμφωνούν και ορισμένες τουλάχιστον από τις συνιστώσες του», ανέφερε η ίδια ανώτατη πηγή απαντώντας στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ και στις δηλώσεις του για την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων.
Υπάρχουν δύο λόγοι που οι Κινέζοι θέλουν σταθερότητα στην Ελλάδα: ο πρώτος είναι ότι η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος κυβερνητικός εταίρος της Κίνας. Ο δεύτερος είναι ότι ένα σημαντικό μέρος των αποθεματικών τους το έχουν σε ευρώ. Ενδεχόμενη αποσταθεροποίηση της Ελλάδας θα έχει συνέπειες και στην ΕΕ.
Η στόχευση της κυβέρνησης με το συγκεκριμένο ταξίδι ήταν να μπει η Ελλάδα στα επενδυτικά πλάνα της Κίνας, επενδυτικά με την συμμετοχή τους στις ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις με την ανάπτυξη τουριστικών ρευμάτων προς την χώρα μας. Ενδεικτικά μόνο για τις δυνατότητες στον τουρισμό, κυβερνητικό στέλεχος έλεγε ότι «στην συνάντηση με τον κ. Σαμαρά ο πρόεδρος της Κίνας του είπε ότι 400 εκατομμύρια Κινέζοι θα ταξιδεύσουν εκτός Κίνας σε επτά χρόνια. Ο πρωθυπουργός του απάντησε με χιούμορ ότι εφέτος θα έχουμε 17 εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα, αυτό που θέλω είναι άλλοι τόσοι Κινέζοι, ένα μικρό κομμάτι από τους δικούς σας να έλθουν στην χώρα μας».
Ειδικά για τον τομέα του τουρισμού η κυβέρνηση ξεκίνησε ήδη μία διαδικασία προβολής της Ελλάδας σε συνεργασία με κινεζικά κανάλια. Θα γυριστεί μέχρι και ταινία στην χώρα μας με Κινέζους σταρ που θα προβάλλει τις φυσικές ομορφιές της χώρας. Επιπλέον υπάρχει ενδιαφέρον για την παραθεριστική κατοικία στην Ελλάδα.
Παράλληλα δημιουργεί βίζα σέντερς για να ξεπεραστεί το πρόβλημα που υπάρχει με την έκδοση βίζας για τους Κινέζους, κάτι με το οποίο ασχολείται το υπουργείο των Εξωτερικών.
«Δημιουργήσαμε σχέσεις και επαφές και εμείς και η επιχειρηματική ομάδα που ήλθε μαζί μας είδε τους σωστούς ανθρώπους και συζητήσαμε πρακτικά πράγματα. Είναι όμως σημαντικό να γίνει «follow up» κάτι που μέχρι τώρα δεν κάνει η χώρα μας. Θα συγκροτηθεί συγκεκριμένη κυβερνητική ομάδα για να δει που άνοιξαν παράθυρα και ευκαιρίες, θα δει ποιές είναι οι δουλειές που μπορούν να γίνουν, ποιοί είναι οι άνθρωποι που εμπλέκονται, αν έγινε η δουλειά, αν κόλλησε πού κόλλησε και τί μπορεί να γίνει για να προχωρήσει. Την γενική κατεύθυνση ακόμη και στην επιχειρηματικότητα την δίνει το κράτος της Κίνας, αν και υπάρχει και ο καθαρά ιδιωτικός τομέας κυρίως στην Σανγκάη» έλεγε κυβερνητικό στέλεχος.
Τα κυβερνητικά στελέχη είδαν μία σειρά ανθρώπους, ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι ο δεύτερος ευρωπαίος ηγέτης μετά τον κ. Ολάντ που είδε την κινεζική ηγεσία. Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο πρόεδρος της Κίνας είναι άνθρωποι που αντιλαμβάνονται την σύγχρονη πραγματικότητα και την δική μας πραγματικότητα. «Έχουν μία διάθεση φιλική προς την Ελλάδα και γι αυτό θα πρέπει να τηρήσουμε αυτά που τους είπαμε. Δημιουργήθηκε ισχυρή δυναμική με την παρουσία μας και πρέπει να την διατηρήσουμε» έλεγε υπουργός που μετείχε στην επίσκεψη.
Έχουν υπάρξει συνεννοήσεις του πρωθυπουργού τόσο με τον δήμαρχο της Σαγκάης όσο και με τον κυβερνήτη της περιφέρειας αλλά και με άλλες περιφέρειες που δεν είναι γνωστές, ότι θα έλθουν στην Ελλάδα για να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης οικονομικών σχέσεων.
«Φεύγουμε με το νέο ότι οι κινέζικοι σιδηρόδρομοι και η COSCO θα συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης έχουμε επιβεβαίωση του ενδιαφέροντος κινεζικών επιχειρήσεων για το αεροδρόμιο της Αθήνας αν και θα πρέπει να συζητήσουμε με την Hochtief και τους Καναδούς εφόσον αγοράσουν το μερίδιό τους. Επίσης -και αυτή είναι τελευταία εξέλιξη- κινέζικος όμιλος, εκδηλώνει ενδιαφέρον για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Υπάρχουν δύο συστάδες 13 περιφερειακών αεροδρομίων. Είδαμε την Huawey και την ΖΤΕ δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Huawey σήμερα έχει τζίρο 35 δισ. δολάρια και σε τρία χρόνια θα πάνε στα 70 δισ. Και οι δύο πάντως εκδήλωσαν συγκεκριμένο ενδιαφέρον να δημιουργήσουν ερευνητικό κέντρο στην Ελλάδα. Επίσης σκέπτονται να δημιουργήσουν και ένα logistic center όπως η Hewlett Packard. Τέλος επιβεβαιώθηκε το ενδιαφέρον κινεζικών επιχειρήσεων να συμμετάσχουν στην αποκρατικοποίηση του Καστελίου της Κρήτης», ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος για τα πρακτικά αποτελέσματα της επίσκεψης.
Τέλος μεγάλο περιθώριο υπάρχει και στον τομέα της ναυτιλίας. Είναι ενδεικτικό των ευκαιριών που ανοίγονται ότι 60% του πετρελαίου και 50% των εισαγωγών της Κίνας διακινείται με ελληνόκτητα πλοία. Παράλληλα 146 ελληνικά πλοία κατασκευάζονται αυτή την εποχή σε κινεζικά ναυπηγεία. Είναι δεδομένο ότι η COSCO θα αυξήσει την δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά σε κάθε περίπτωση. Το ενδιαφέρον τους μάλιστα δεν περιορίζεται πια μόνο στα εμπορευματοκιβώτια αλλά εκτείνεται στο σύνολο της δραστηριότητας του λιμανιού.
Share
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: