Την απελευθέρωση των υπεραστικών οδικών μεταφορών (ΚΤΕΛ) από το 2015 προανήγγειλε ο αρμόδιος υπουργός, Κωστής Χατζηδάκης,
παρουσιάζοντας σήμερα το σχετικό οργανόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με τον υπουργό, οι αλλαγές αποτελούν μνημονιακή υποχρέωση και αφορούν στο έργο που σήμερα προσφέρεται από τα ΚΤΕΛ, τις ανώνυμες εταιρείες ΚΤΕΛ, και -σε κάποιες περιοχές- από μεμονωμένους αυτοκινητιστές.
«Πρόκειται» υπογράμμισε, «για μια μεταρρύθμιση που συνιστά διεθνή δέσμευση της χώρας και είχε συμφωνηθεί με την Τρόικα, από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, πριν από δύο χρόνια περίπου».
Ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ακόμη ότι για την εφαρμογή του νέου συστήματος το κοινοτικό δίκαιο προβλέπει μια μεταβατική περίοδο μέχρι και το 2019.
Στο σχετικό σχέδιο νόμου, που τίθεται από σήμερα σε διαβούλευση, προβλέπονται τρεις κατηγορίες γραμμών:
- οι Γραμμές Αποκλειστικού Έργου, δηλαδή εκείνες όπου ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου στις συγκεκριμένες γραμμές χωρίς ανταγωνισμό.
- οι Άγονες Γραμμές, δηλαδή εκείνες για τις οποίες ο ανάδοχος εξασφαλίζει την αποκλειστικότητα εκτέλεσης έργου και ταυτόχρονα -λόγω μικρού οικονομικού ενδιαφέροντος- και επιδότηση (αποζημίωση) και
- οι Γραμμές Ελεύθερης Επιλογής
Ο υπουργός εξήγησε ότι, στην πρώτη κατηγορία, ο ανάδοχος αναλαμβάνει κατ’ αποκλειστικότητα να εκτελεί το έργο, χωρίς ανταγωνισμό, σε όλες τις υπεραστικές γραμμές μιας γεωγραφικής ενότητας, που αποτελούν ένα δίκτυο γραμμών, κατόπιν δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού.
Στη δεύτερη κατηγορία, όπου το οικονομικό ενδιαφέρον είναι πιο μειωμένο, προβλέπεται για τον ανάδοχο και αποκλειστικό δικαίωμα και αποζημίωση (επιδότηση) ταυτόχρονα, κατόπιν δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, στα πρότυπα της αεροπλοΐας. Σε αυτήν εμπίπτουν και πολλές νησιωτικές περιοχές.
Στην τρίτη κατηγορία εμπίπτουν οι γραμμές μεγάλου εμπορικού ενδιαφέροντος, όπου, οποιοσδήποτε τηρεί τις προϋποθέσεις, θα μπορεί να εκτελεί δρομολόγια ή να προτείνει και να εκτελεί νέα δρομολόγια, αρκεί να μην προκαλεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις λοιπές γραμμές.
Την επίβλεψη του όλου συστήματος θα αναλάβει η Εθνική Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών. Δεν πρόκειται για νέα αρχή, αλλά αναβαθμίζεται η υπάρχουσα Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, η οποία θα στελεχώθεί με ειδικευμένο προσωπικό, κυρίως συγκοινωνιολόγους και οικονομολόγους, που θα μεταταγούν ή αποσπαστούν από άλλες υπηρεσίες.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: