O γνωστός μουσικοσυνθέτης παρεμβαίνει με το μετωπικό σχήμα
ΕΛ.ΛΑ.Δ.Α. για την ανατροπή των μνημονίων.
Δανείζεται
τον στίχο του Διονυσίου Σολωµού «Λαέ πάντα ευκολόπιστε και πάντα προδοµένε»
όταν του ζητούν να σχολιάσει, σαν τραγούδι, τη µεταµνηµονιακή Ελλάδα.
Μουσικοσυνθέτης µεγάλος. Αυτή τη φορά - για µία ακόµη φορά - παρεµβαίνει
πολιτικά. Ο Μίκης Θεοδωράκης προετοιµάζει πυρετωδώς την πρώτη εκδήλωση του
Μετώπου ΕΛ.ΛΑ.ΔΑ. (Ελληνική Λαϊκή Δηµοκρατική Αντίσταση) που θα πραγµατοποιηθεί
την 1η Φεβρουαρίου στο Ιδρυµα Μιχάλης Κακογιάννης. Ο Μίκης Θεοδωράκης µιλάει
στο «Βήµα» για το µέτωπο αντίστασης και αλληλεγγύης στο οποίο «χωράνε όλοι οι
Ελληνες πλην των κρυπτοχουντικών (που είναι και το µόνο “απαγορευτικό” µας),
φτάνει να είναι ανεξάρτητοι και αποφασισµένοι να αγωνιστούν για τη χώρα τους».
Λέτε ότι θα
απευθυνθείτε σε όσους πολιτικούς δεν έχουν συμβιβαστεί. Τι θεωρείτε σήμερα
συμβιβασμό;
«Την
υπογραφή των βουλευτών µε την οποία δηλώνουν ότι συµφωνούν µε τον κ.
Παπακωνσταντίνου, δηλαδή τον κύριο αυτουργό αυτού του εθνικού εγκλήµατος. Τον
τρόπο “διαπραγµάτευσης” της συµφωνίας PSI+ µε την οποία δίνουµε το µεγάλο όπλο
της Ελλάδας, το ελληνικό δίκαιο, εξασφαλίζουµε τα συµφέροντα των πιστωτών και
παίρνουµε σε αντάλλαγµα µια συµφωνία µη βιώσιµου χρέους. Αφοπλίζουν την Ελλάδα
νοµικά µε τη δική της υπογραφή, ακριβώς πριν πέσουν επάνω της για τον τελευταίο
γύρο του οικονοµικού τώρα πολέµου οι ύαινες των αγορών.
Η Ελλάδα
είναι η χώρα που γέννησε την ελευθερία, τη δηµοκρατία και τον λόγο, την Ευρώπη.
Είµαστε οι µόνοι στον κόσµο που µπορούµε να µιλήσουµε εξ ονόµατος όλης της
Ευρώπης και της ανθρωπότητας εναντίον του νέου χρηµατοπιστωτικού φασισµού. Γι’
αυτόν τον λόγο άρχισαν από µας την επίθεση οι αγορές, γι’ αυτό βάλανε να µας
εκπροσωπούν ελεγχόµενοι πολιτικοί, για να µείνει χωρίς φωνή στον κόσµο η
Ελλάδα. Φτάσαµε στο σηµείο να µας υπερασπίζονται σήµερα διεθνώς άνθρωποι όπως ο
Σµιτ και ο Λαφοντέν, ο Ντελόρ και ο Σοάρες και να µη µας υπερασπίζονται οι
κυβερνήτες µας!».
Είχατε πει
ότι η χώρα μας κυβερνάται πραξικοπηματικά. Σήμερα πώς θα σχολιάζατε την
κυβέρνηση Παπαδήμου;
«Με τη
φράση αυτή εννοώ δύο βασικά στοιχεία: το πρώτο είναι ότι εφαρµόζουν στην πράξη
το µνηµόνιο και τις δανειακές συµβάσεις που, όπως είδαµε, αντιβαίνουν τόσο στο
ελληνικό όσο και στο ευρωπαϊκό δίκαιο· και το δεύτερο ότι δεν έχουν την
ουσιαστική στήριξη του εκλογικού σώµατος, δεδοµένου ότι το ΠΑΣΟΚ απώλεσε ένα
εκατοµµύριο και η Ν∆ δύο εκατοµµύρια ψηφοφόρους. Αυτό φαίνεται και από τα
γκάλοπ. Το Σύνταγµα του 1975 προέβλεπε ότι σε περίπτωση δυσαρµονίας µεταξύ
κυβέρνησης και εκλογικού σώµατος ο Πρόεδρος της ∆ηµοκρατίας είχε δικαίωµα να
διαλύσει τη Βουλή και να προκηρύξει εκλογές. Αυτό το δικαίωµα το αφήρεσε ο
Ανδρέας Παπανδρέου µε την αναθεώρηση του 1986 από τον Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας,
ο οποίος βεβαίως δεν µπορεί πια να διαλύσει τη Βουλή, βάσει όµως και του
σηµερινού Συντάγµατος είναι ακόµη υπεύθυνος για την τήρησή του και άρα
υποχρεωµένος να αντιδράσει σε περίπτωση κατάφωρων παραβιάσεών του, όπως
συµβαίνει σήµερα. Η κυβέρνηση λοιπόν του Γ. Παπανδρέου όσο και η σηµερινή µόνο
τυπικά έχουν το δικαίωµα να κυβερνούν. Είναι όµως ποτέ δυνατόν κυβερνήσεις
ουσιαστικής µειοψηφίας να παίρνουν τόσο σκληρά µέτρα και µε τα συνεχή δάνεια
(που όλα πηγαίνουν κατευθείαν στους δανειστές, ενώ παράλληλα στοιβάζουν
καινούργια βάρη και ουσιαστικά µας κάνουν υποτελείς σ’ αυτούς) να διαµορφώνουν
το µέλλον της χώρας; Αν όλα αυτά δεν είναι στην ουσία πραξικοπηµατικά, τότε τι
είναι πραξικόπηµα;».
Αν σας
καλούσε ο κ. Παπαδήμος, θα πηγαίνατε σε μια συνάντηση;
«Γιατί να
µε καλέσει ο κ. Παπαδήµος; Για να πιούµε καφέ; Αν όµως συνέβαινε κάτι τέτοιο,
βεβαίως θα του έλεγα όσο µπορούσα πιο ευγενικά ότι δεν κάνει καλά να συµβάλλει
στο απεχθές έργο κάποιων ξένων που αποβλέπουν στην εξουδετέρωση του ελληνικού
λαού και στην καταλήστευση του εθνικού πλούτου. Και ότι, αν δεν µπορεί να
σταθεί ως εθνικός ηγέτης, τότε είναι καλύτερα να παραιτηθεί και να µη δεχθεί να
γίνει ο πρωθυπουργός της κατάλυσης του ανεξάρτητου και κυρίαρχου ελληνικού
κράτους που µας παρέδωσαν οι πρόγονοί µας, έστω µε τις ανεπάρκειες και τα
προβλήµατά του. ∆εν υπάρχει ούτε µία περίπτωση στο δισεκατοµµύριο να
συγχωρήσουν οι Ελληνες αυτό που πάει να γίνει. Η Ιστορία αργεί καµιά φορά αλλά
είναι δίκαιη και σκληρή στην τελική της κρίση. Και αυτή θα έρθει µάλλον πολύ
πιο γρήγορα απ’ ό,τι φαντάζονται όσοι περιφρονούν την Ιστορία».
Γιατί
επιμένετε ότι η αντίσταση θα πρέπει να έχει τα χαρακτηριστικά παλλαϊκού
απελευθερωτικού αγώνα;
«Σήµερα,
στις συνθήκες που ζούµε, τα έθνη-κράτη είναι ανάχωµα απέναντι στην αυτοκρατορία
του χρήµατος, που γι’ αυτόν τον λόγο αγωνίζεται να τα διαλύσει, να τα ελέγξει
από µέσα. Εµείς πρέπει να τα υπερασπιζόµαστε, γιατί δεν έχουµε άλλο πλαίσιο να
διεκδικήσουµε τη δηµοκρατία και την κοινωνική προστασία. Ταυτόχρονα είναι
απαραίτητο να είµαστε διεθνιστές. Αυτοί επιδιώκουν να βάλουν τους ευρωπαϊκούς
λαούς τον έναν απέναντι στον άλλον. Εµείς, αντίθετα, πρέπει να τους ενώνουµε
απέναντι στην αυτοκρατορία δίνοντας προοδευτικό περιεχόµενο στον εθνισµό τους,
που δόλια κάποιοι τον συγχέουν µε εθνικισµό. Θα πρέπει να είναι κανείς εντελώς
τυφλός για να µη βλέπει πόσο αναγκαίος είναι ο αγώνας για την εθνική
ανεξαρτησία, για να πάρει ξανά ο ελληνικός λαός τον έλεγχο του κράτους του.
»Ο
συνταγµατολόγος κ. Κασσιµάτης το είπε καθαρά: “Εχουµε ξένη κατοχή”. Και φυσικά
συµφωνώ µαζί του. Τι είναι κατοχή; Οι ξένοι µε στρατιωτικές στολές; Σήµερα τα
πράγµατα έχουν εξελιχθεί. Και µπορούµε να πούµε ότι οι ξένοι µε γραβάτα είναι
περισσότερο αδίστακτοι. Και πιο επικίνδυνοι, γιατί δεν τους βλέπει ακόµη ο
λαός. Οταν σε µια χώρα η εξωτερική, αµυντική, οικονοµική και πολιτική ζωή
κατευθύνεται από έναν ή περισσότερους ξένους, τότε η χώρα αυτή δεν είναι
ελεύθερη. ∆ηλαδή, τελεί υπό κατοχή. ∆εν υπάρχει εθνική ανεξαρτησία, οπότε και ο
αγώνας µας θα πρέπει να είναι ανάλογος».
Χωράνε όλοι
στο Μέτωπο που φτιάχνετε; Αριστεροί, κεντρώοι, δεξιοί και ακροδεξιοί; Βάζετε
κάποιο... απαγορευτικό;
«Χωράνε
όλοι οι Ελληνες πλην των κρυπτοχουντικών (που είναι και το µόνο “απαγορευτικό”
µας), φτάνει να είναι ανεξάρτητοι και αποφασισµένοι να αγωνιστούν για τη χώρα
τους. Γιατί δεν βλέπετε ότι από την άλλη πλευρά κεντρώοι, σοσιαλιστές, δεξιοί
και ακροδεξιοί έχουν ξανακάνει το πάλαι ποτέ Μέτωπο της Εθνικοφροσύνης που τόσο
ακριβά το πλήρωσε ο λαός µας; Γιατί εκείνοι επιτρέπεται να µην έχουν…
απαγορευτικό και να έχουµε εµείς οι απλοί πατριώτες; Για µας σηµασία δεν έχει
από πού ερχόµαστε αλλά πού πάµε».
Αν δεν
μετέχετε στις εκλογές, θα στηρίξετε κάποιο πολιτικό σχήμα ή κόμμα; «Η συζήτηση
για τις εκλογές δεν είναι του παρόντος. Τώρα προτεραιότητα έχει να αποτρέψουµε
τις καταστρεπτικές συµφωνίες που πρόκειται να υπογραφούν. Αντίσταση αλλά και
αλληλεγγύη για να αντιµετωπίσουµε τα σηµερινά προβλήµατα».
Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ
ΟΥΔΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
«Γιατί όχι
Ελβετία του Πολιτισµού και της Ειρήνης;»
Οταν λέτε
για ανατροπή του συστήματος, τι εννοείτε;
«Το τέλος
της εξάρτησής µας από τους ξένους, οι οποίοι βρίσκονται πίσω από το υπάρχον
σύστηµα πολιτικής και οικονοµικής εξουσίας. Οταν φύγουν οι ξένοι, τότε
αυτοµάτως θα καταρρεύσει και το σύστηµα».
Η λέξη
«επανάσταση» τι σημαίνει για σας; «Ανάσταση!». Πώς θα θέλατε να σας θυμούνται
οι επόμενες γενιές;
«Οπως
ακριβώς είµαι. Στο σηµείο αυτό θα ήθελα να σας µιλήσω για κάτι που πιστεύω ότι
θα έλυνε το πρόβληµα της εθνικής µας ασφάλειας µια για πάντα: την Ιδέα της
Ουδετερότητας. Με άλλα λόγια, να γίνει η Ελλάδα η Ελβετία του Πολιτισµού και
της Ειρήνης. Με όπλα µας την ιστορία µας, τη συνεισφορά µας στον πολιτισµό και
την πρόσφατη συµµετοχή µας στη συντριβή του φασισµού, είναι δυνατόν να κάνουµε
το µεγάλο αυτό όραµα πραγµατικότητα. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι όλοι οι
Ελληνες µέσα και έξω από τη χώρα θα προσπαθήσουµε να πείσουµε τον ΟΗΕ (και
φυσικά τις µεγάλες δυνάµεις) ότι η ύπαρξή µας ως τόπου συνάντησης των
πολιτισµών και τόπου επίλυσης διαφορών κάτω από τη σκιά των ∆ελφών, της
Ολυµπίας και της Ακρόπολης θα είναι και γι’ αυτούς ωφέλιµη».
Μας το έστειλε ο φίλος Papanik
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: