Την καθαρόαιμη έκδοση RSR της 918 Spyder μας επιφύλασσε τελικά η
γερμανική εταιρεία στην Έκθεση του Ντιτρόιτ, αναδεικνύοντας έτσι για μια
ακόμα φορά το οικολογικό προφίλ της μάρκας και στους αγώνες
ταχύτητας/αντοχής.
Ακολουθώντας το δρόμο που χάραξε με την 911 GT3 R Hybrid, η
γερμανική εταιρεία επανέρχεται με τον πλέον δυναμικό τρόπο στο θέμα
«οικολογικό αγωνιστικό αυτοκίνητο». Πιο συγκεκριμένα, στο περίπτερο της
γερμανικής φίρμας, σε περίοπτη μάλιστα θέση, παρουσιάζεται σήμερα η
αγωνιστική έκδοση της 918 Spyder, που φέρει την ονομασία RSR και
-φυσικά- αντίστοιχη εξωτερική περιβολή. Κι αν αναρωτιέστε για τις
επιλογές της Porsche στον τομέα αυτό, αξίζει να διευκρινίσουμε πως το
νούμερο «22», το οποίο κοσμεί τα πλευρικά τμήματα του νέου υβριδικού
αγωνιστικού αυτοκινήτου της, παραπέμπει στο αντίστοιχο της 917 coupe,
που το 1971 κέρδισε με οδηγούς τους Helmut Marko και Gijs van Lennep και
τις 24 Ώρες του LeMans. Όσο για τον μπλε χρωματισμό του αμαξώματος
(liquid metal chrome blue) και τις πορτοκαλί διαμήκεις λωρίδες, ο
συσχετισμός με τις αντίστοιχες επιλογές των υπολοίπων υβριδικών
προτάσεων της φίρμας είναι κάτι παραπάνω από προφανείς.
Πέρα από το γεγονός ότι η 918 RSR αποτελεί ουσιαστικά την κλειστή
παραλλαγή της 918 Spyder, και μάλιστα, ειδικά για την περίσταση, με…
full αγωνιστική περιβολή, τα σημαντικά νέα αφορούν στις επιλογές των
ανθρώπων της Porsche όσον αφορά τα μηχανικά της μέρη. Εκεί, δηλαδή, όπου
το πάντρεμα του project «918 Spyder» με την επίσης καθαρόαιμη 911 GT3 R
Hybrid, είναι κάτι παραπάνω από προφανές. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με
τις επίσημες ανακοινώσεις της γερμανικής εταιρείας, την κίνηση στους
πίσω τροχούς της 918 RSR παρέχει ένας V8 κινητήρας (σ.σ.: η χωρητικότητα
του οποίου ωστόσο δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, αν και κατά πάσα
πιθανότητα θα πρόκειται για το γνωστό κινητήριο σύνολο της Spyder), ο
οποίος είναι τοποθετημένος στο κέντρο του αμαξώματος αποδίδει 563 ίππους
στις 10.300 σ.α.λ.! Ωστόσο, το 8κύλινδρο αυτό διαμάντι δεν είναι η
μοναδική κινητήρια μονάδα της 918 RSR, καθώς στον εμπρός άξονά της
συναντάμε δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι προσθέτουν επιπλέον 204
(2x102) ίππους. Όπερ σημαίνει, 767 στο σύνολο ίππους!
Αξίζει να προσθέσουμε πως η παροχή των «ηλεκτρικών» ίππων της RSR
γίνεται χειροκίνητα, κατ’ επιλογήν του οδηγού-πιλότου της δηλαδή, με το
πάτημα του σχετικού διακόπτη και για χρόνο της τάξης των 8 δλ. Να
υπενθυμίσουμε εδώ με την ευκαιρία πως η γεννήτρια της νέας 918 RSR είναι
η ίδια ένας ηλεκτροκινητήρας, του οποίου το στροφείο περιστρέφεται με
ταχύτητα έως 36.000 σ.α.λ. και αποθηκεύει ενέργεια μηχανικά, ως ενέργεια
περιστροφής. Η γεννήτρια φορτίζεται καθώς ο οδηγός πατάει το πεντάλ του
φρένου, ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες αρχίζουν να λειτουργούν αντίστροφα,
στον μπροστινό άξονα δηλαδή, παίζοντας οι ίδιοι το ρόλο της γεννήτριας.
Στη συνέχεια, όποτε χρειάζεται, δηλαδή κατά την επιτάχυνση στην έξοδο
μιας στροφής ή κατά το προσπέρασμα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιεί
πρόσθετη ενέργεια από την ήδη φορτισμένη γεννήτρια, ενώ ο σφόνδυλος
επιβραδύνεται ηλεκτρομαγνητικά όταν λειτουργεί η γεννήτρια, και έτσι από
την κινητική του ενέργεια παρέχει έως και 204 ίππους στους δύο
μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες. Έτσι, η ενέργεια, η οποία έως τώρα
μετατρεπόταν σε θερμότητα με κάθε πάτημα των φρένων μένοντας
αναξιοποίητη, μετατρέπεται με τον τρόπο αυτό, και μάλιστα με πολύ
αποδοτικό τρόπο, σε πρόσθετη ισχύ κίνησης. Ανάλογα με τις συνθήκες του
αγώνα, η υβριδική κίνηση στην περίπτωση αυτήν χρησιμοποιείται όχι μόνο
για πρόσθετη ισχύ, αλλά και για να εξοικονομείται καύσιμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: