Τέλη "πολλών ταχυτήτων" για παλαιά και νέα αυτοκίνητα σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση από το 2011.
Τις αλλαγές που θα επέλθουν εξέτασαν σε μαραθώνια σύσκεψη που είχαν το βράδυ της Τετάρτης ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Παπακωνσταντίνου και η υπουργός Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, σε συνεργασία με υπηρεσιακούς παράγοντες των δύο υπουργείων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ως επικρατέστερη μεταξύ των εισηγήσεων που έπεσαν στο τραπέζι των συζητήσεων για τα νέα τέλη, φέρεται η πρόταση για καθιέρωση δύο διαφορετικών … "τιμοκαταλόγων", ανάλογα με το πότε ταξινομήθηκε κάθε αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με το σενάριο αυτό, για αυτοκίνητα που μπαίνουν για πρώτη φορά σε κυκλοφορία από το 2011 και μετά, τα τέλη θα αυξάνονται ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων.
Στην περίπτωση αυτή, θα φορολογούνται πολύ ευνοϊκά ή και θα απαλλάσσονται όσα εκπέμπουν κάτω από 100 μικρογραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ασχέτως από την τεχνολογία του αυτοκινήτου (υβριδικό ή μη) αφού οι ρύποι εξαρτώνται από πολλούς άλλους παράγοντες (κυβισμός κλπ).
Για τα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε κυκλοφορία, προτείνεται να ισχύσει η παλαιά κλιμάκωση του 2008 -προ των αλλαγών Σουφλιά- προσαυξημένων κατά 7% ως 20%.
Στην περίπτωση αυτή, τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν κατά προσέγγιση ως εξής:
Κυβισμός | Τέλη 2008 | Τέλη 2011 |
έως 300 κ.εκ. | 15 ευρώ | 18 ευρώ |
301-785 κ.εκ. | 38 ευρώ | 40 ευρώ |
786-1.357 κ.εκ. | 93 ευρώ | 100 ευρώ |
1.358-1.928 κ.εκ. | 168 ευρώ | 180 ευρώ |
1.929-2.357 κ.εκ. | 372 ευρώ | 400 ευρώ |
2.358 και άνω | 483 ευρώ | 550 ευρώ |
Όσον αφορά τη ρύθμιση για τους ημιυπαίθριους, η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να δοθεί παράταση έως και δύο ακόμα μήνες, για όσους θελήσουν να υπαχθούν στη ρύθμιση.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: