Google+ Το Ξέφωτο: Μπλακ άουτ στο σύστημα απογραφής υπαλλήλων

Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Μπλακ άουτ στο σύστημα απογραφής υπαλλήλων


Πρεμιέρα χθες στην απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων στην ηλεκτρονική σελίδα του υπουργείου Εσωτερικών, με πολλές αδυναμίες και τεχνικά προβλήματα στο ηλεκτρονικό σύστημα, αλλά και μπαλάκι ευθυνών μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων. Λόγω φόρτου, το σύστημα δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στον όγκο των υπαλλήλων που προσπάθησαν να απογραφούν, με αποτέλεσμα να «πέφτει» ανά διαστήματα. Ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός για την εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων 1500 είχε χθες κατακλυστεί από τηλεφωνήματα χιλιάδων αγανακτισμένων εργαζομένων, οι οποίοι δεν μπορούσαν να εξυπηρετηθούν. Πολλές ήταν οι απορίες και οι διευκρινίσεις για τα «βήματα» της εγγραφής, ενώ το πρόβλημα προκλήθηκε, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών η οποία έχει τον έλεγχο για το τεχνικό κομμάτι, επειδή 200.000 χρήστες είτε προσπάθησαν ταυτόχρονα να εγγραφούν στην ιστοσελίδα είτε να παρακολουθήσουν ως «θεατές» την εξέλιξη της διαδικασίας. Για τον λόγο αυτό τα δύο συναρμόδια υπουργεία, Οικονομικών και Εσωτερικών, απηύθυναν έκκληση να τηρείται η σειρά προτεραιότητας με βάση τον ΑΦΜ και να απογράφονται μόνο οι υπάλληλοι εκείνοι των οποίων ο ΑΦΜ έληγε στον αριθμό «ένα».
Μετά το μπλακ άουτ που προκλήθηκε στην εφαρμογή της απογραφής, οι επιτελείς αναμόρφωσαν τις προθεσμίες διαμορφώνοντας ένα σφικτό πρόγραμμα για σήμερα, δεύτερη ημέρα, με συγκεκριμένες ώρες για τους υπόχρεους, βάσει των δύο -αυτή τη φορά- τελευταίων ψηφίων του ΑΦΜ τους, ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα όλοι. Σήμερα, από τις 4μμ θα έχουν την ευκαιρία να εγγράφονται στην ηλεκτρονική σελίδα, μαζί με τους υπαλλήλους των οποίων το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ λήγει σε δύο, και όσοι δεν κατάφεραν χθες να καταχωρηθούν. Τελικώς, η εικόνα βελτιώθηκε σημαντικά το μεσημέρι, με τη διαδικασία να ομαλοποιείται σταδιακά μέχρι αργά το απόγευμα, οπότε είχαν απογραφεί με επιτυχία περισσότεροι από 108.155 υπάλληλοι. Νωρίτερα, στις ώρες αιχμής, το σύστημα «κατέρρευσε» εμφανίζοντας σημαντικές καθυστερήσεις στην καταγραφή των δεδομένων, καθώς είναι δυνατή η εξυπηρέτηση περίπου 12.000 εγγραφών την ώρα.
Tα προβλήματα της εφαρμογής αποδόθηκαν, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που είχε αναρτηθεί στην ηλεκτρονική σελίδα της απογραφής, στην αυξημένη προσέλευση. Στις 23 Ιουλίου αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, αν και έπειτα από τις χθεσινές δυσκολίες, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο παράτασης στις προθεσμίες υποβολής.
ΔικαιολογητικάΟι υπάλληλοι καταγράφουν τα στοιχεία τους στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα apografi.gov.gr έχοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως εκκαθαριστικό μισθοδοσίας απ' όπου θα αναγράψουν τον αριθμό μητρώου τους, εκκαθαριστικό φορολογίας, τον ΑΦΜ τους όπως ακριβώς είναι γραμμένος στο εκκαθαριστικό, καθώς και τον αριθμό φορολογικής δήλωσης με το έτος του εκκαθαριστικού. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειώσουν τον αριθμό ΑΜΚΑ. Για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να τηλεφωνούν στον αριθμό τηλεφωνικής εξυπηρέτησης 1500 ή να απευθύνονται στις ομάδες υποστήριξης της απογραφής που κάθε υπηρεσία πρέπει να έχει δημιουργήσει. Οσοι απουσιάζουν με θερινές άδειες μπορούν να απογραφούν με δική τους ευθύνη από τον δικό τους υπολογιστή.
Η διασταύρωση των στοιχείων θα γίνει με το ΤΑΧΙS αλλά και τους ασφαλιστικούς φορείς, για λόγους αξιοπιστίας της ταυτοποίησης.
Κατά τη διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων, αποδίδεται μοναδικός Ενιαίος Κωδικός Μισθοδοσίας Δημοσίου (ΕΚΜΔΗ) σε κάθε δημόσιο υπάλληλο, του οποίου τα στοιχεία έχουν διασταυρωθεί.
Από την 1η Νοεμβρίου θα πληρώνονται μέσω τραπεζικού λογαριασμού και από τη νεοσυσταθείσα Ενιαία Αρχή Πληρωμών μόνο όσοι εργαζόμενοι έχουν εγγραφεί.

 kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Θέλω να πω ότι:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...