Η εταιρία ΙΒΜ κατοχύρωσε μια πρωτοποριακή πατέντα για μια εφαρμογή, που φέρνει πραγματική επανάσταση στο κυκλοφοριακό, καθώς επιτρέπει στα φανάρια των δρόμων να ενεργοποιούν και να απενεργοποιούν από απόσταση και αυτόματα τις μηχανές των αυτοκινήτων, με στόχο να εξοικονομείται κατανάλωση καυσίμων, ειδικά στις πολυσύχναστες διασταυρώσεις.
Το σύστημα θα λαμβάνει σήμα από τα αυτοκίνητα που περιμένουν στα φανάρια να ανάψει πράσινο και, αν ο χρόνος μέχρι να σβήσει το κόκκινο είναι πάνω από ένα όριο (π.χ. δύο λεπτά), τότε το ίδιο το φανάρι θα στέλνει σήμα στις μηχανές των αυτοκινήτων για να σβήσουν.
Το σύστημα θα λαμβάνει σήμα από τα αυτοκίνητα που περιμένουν στα φανάρια να ανάψει πράσινο και, αν ο χρόνος μέχρι να σβήσει το κόκκινο είναι πάνω από ένα όριο (π.χ. δύο λεπτά), τότε το ίδιο το φανάρι θα στέλνει σήμα στις μηχανές των αυτοκινήτων για να σβήσουν.
Όταν τα φανάρια ανάβουν πράσινο, το σήμα θα στέλνεται αρχικά στα πρώτα στη σειρά αναμονής οχήματα και μετά σε αυτά από πίσω τους, ώστε να ενεργοποιηθούν αυτόματα. Σύμφωνα με την ΙΒΜ, το σύστημα θα μπορούσε, εκτός από τα αυτοκίνητα, να..
εφαρμοστεί και στα φανάρια του σιδηροδρομικού δικτύου και γενικότερα σε κάθε άλλο παρεμφερές δίκτυο.
Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, θα πρέπει να συλλέγει και να συνυπολογίζει συνεχώς στοιχεία από διάφορες πηγές: τα «ρολόγια» που ρυθμίζουν τη συχνότητα με την οποία αναβοσβήνουν τα φανάρια, στοιχεία από GPS για τις θέσεις των οχημάτων, πληροφορίες από αισθητήρες στην άσφαλτο σχετικά με την κίνηση στους δρόμους, κάμερες κ.α.
Το σύστημα μπορεί να επικοινωνεί (να παίρνει και να στέλνει σήματα) με διάφορους τρόπους, όπως με ασύρματη τεχνολογία Wi-Fi, με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ή με δορυφόρους.
Η καινοτομική υπηρεσία μπορεί να προσφέρεται είτε δωρεάν σε όλους τους οδηγούς ως κοινωνική ή δημοτική παροχή, είτε ως επί πληρωμή υπηρεσία σε όσους θέλουν και πληρώνουν το σχετικό κόστος.
Εναλλακτικά, αντί η μηχανή του αυτοκινήτου να σβήνει ή να ανάβει μόνη της, τα φανάρια μπορούν να στέλνουν σήμα στον οδηγό να το κάνει εκείνος χειροκίνητα.
Η επαναστατική ιδέα βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης από την ΙΒΜ. Πάντως πολλές πατέντες κατατίθενται για κατοχύρωση, όμως ποτέ δεν βρίσκουν πρακτική εφαρμογή. Το τι θα γίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα το δείξει ο χρόνος…
εφαρμοστεί και στα φανάρια του σιδηροδρομικού δικτύου και γενικότερα σε κάθε άλλο παρεμφερές δίκτυο.
Για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα, θα πρέπει να συλλέγει και να συνυπολογίζει συνεχώς στοιχεία από διάφορες πηγές: τα «ρολόγια» που ρυθμίζουν τη συχνότητα με την οποία αναβοσβήνουν τα φανάρια, στοιχεία από GPS για τις θέσεις των οχημάτων, πληροφορίες από αισθητήρες στην άσφαλτο σχετικά με την κίνηση στους δρόμους, κάμερες κ.α.
Το σύστημα μπορεί να επικοινωνεί (να παίρνει και να στέλνει σήματα) με διάφορους τρόπους, όπως με ασύρματη τεχνολογία Wi-Fi, με δίκτυα κινητής τηλεφωνίας ή με δορυφόρους.
Η καινοτομική υπηρεσία μπορεί να προσφέρεται είτε δωρεάν σε όλους τους οδηγούς ως κοινωνική ή δημοτική παροχή, είτε ως επί πληρωμή υπηρεσία σε όσους θέλουν και πληρώνουν το σχετικό κόστος.
Εναλλακτικά, αντί η μηχανή του αυτοκινήτου να σβήνει ή να ανάβει μόνη της, τα φανάρια μπορούν να στέλνουν σήμα στον οδηγό να το κάνει εκείνος χειροκίνητα.
Η επαναστατική ιδέα βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης από την ΙΒΜ. Πάντως πολλές πατέντες κατατίθενται για κατοχύρωση, όμως ποτέ δεν βρίσκουν πρακτική εφαρμογή. Το τι θα γίνει στη συγκεκριμένη περίπτωση, θα το δείξει ο χρόνος…
Πηγή: allday-news
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: