Τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα από τις φωτογραφίες που «ανεβάζουν» στο Διαδίκτυο θα έχουν, στο εξής, 40 εκατομμύρια χρήστες του Παγκόσμιου Ιστού.
Με τη συμφωνία που υπέγραψαν το Flickr και το φωτογραφικό πρακτορείο Getty Images, εκατομμύρια απλοί χρήστες του Διαδικτύου αντιμετωπίζονται ως δυνητικά «επαγγελματίες» και αποκτούν «εμπορική υπόσταση».Το Flickr είναι η μεγαλύτερη «online» βιβλιοθήκη φωτογραφιών. Τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια εικόνες είναι σήμερα αναρτημένες στην ιστοσελίδα, ενώ κάθε λεπτό «ανεβαίνουν» χιλιάδες νέες φωτογραφίες από τους 40 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες της.
Τα μέλη αυτής της φωτογραφικής κοινότητας μπορούν να γίνουν πλουσιότερα. Η συμφωνία των δύο φωτογραφικών «κολοσσών» προβλέπει ότι το Getty Images θα μπορεί να αντλεί υλικό από ολόκληρη την φωτογραφική βάση δεδομένων του Flickr. Οι πάσης φύσεως φωτογραφίες που έχουν «ανεβάσει» απλοί πολίτες, θα μπορούν να αξιοποιηθούν από το αμερικανικό φωτογραφικό πρακτορείο, με την
άδεια των ιδιοκτητών τους και, φυσικά, με το αζημίωτο.
Η συμφωνία επεκτείνει την ήδη υπάρχουσα -εδώ και ένα χρόνο- συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, στο πλαίσιο της οποίας το Getty είχε πρόσβαση στις φωτογραφίες του Flickr που είχαν τραβηχτεί αποκλειστικά από επαγγελματίες και ημι-επαγγελματίες.
Το Getty επέλεγε τις φωτογραφίες που το ενδιέφεραν, τις πουλούσε στους πελάτες του και έδινε προμήθεια στους φωτογράφους. Μέχρι σήμερα έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 100.000 φωτογραφίες.
Τώρα, η δυνατότητα επιλογής μεγαλώνει θεαματικά, αφού η νέα «δεξαμενή» περιέχει τουλάχιστον 4 δισ. φωτογραφίες. «Οι χρήστες του Flickr είναι τα μάτια του κόσμου», δήλωσε στο BBC ο γενικός διευθυντής της ιστοσελίδας, Ντάγκλας Αλεξάντερ.
«Στη δημιουργία της συλλογής μας συμμετέχουν χρήστες από περισσότερες από 100 χώρες, που έχουν ‘’ανεβάσει’’ φωτογραφίες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Αυτή η συμφωνία, διευρύνει την παγκόσμια φωτογραφική αγορά. Παράλληλα, όμως, δίνει στους χρήστες μας την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα και να δείξουν την δουλειά τους σε μεγαλύτερο κοινό», συμπλήρωσε ο ισχυρός άνδρας του Flickr.
Η αμοιβή για κάθε φωτογραφία θα ποικίλλει ανάλογα με το περιεχόμενό της. Συνήθως, η μέση τιμή αγοράς από τα πρακτορεία κυμαίνεται μεταξύ 150 και 240 δολαρίων.
Ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής του Getty Images, Νικ Έβανς Λομπ, δήλωσε ότι το Flickr αποτελεί μια εξαιρετική πηγή φωτογραφιών, αλλά και μια θαυμάσια πηγή έμπνευσης. «Πρόκειται για μια πραγματικά θαυμάσια συλλογή, που έχει εκπληκτικό εύρος σε όλο τον κόσμο. Αυτά είναι δύο από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της».
Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, στην απόφαση για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας συνέτεινε ένα «πείραμα» που πραγματοποίησε το Getty πριν από λίγο καιρό, όταν δημοσίευσε μια αγγελία, με την οποία έψαχνε φωτογραφίες με θέμα την οικογένεια.
«Λάβαμε περισσότερες από 17.000 φωτογραφίες από όλο τον κόσμο, σε απίστευτα μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό μας έδωσε μια πολύ ευρεία και βαθιά απεικόνιση του ‘’κόνσεπτ’’ της οικογένειας, που αντανακλά τις αντιλήψεις που υπάρχουν για το θέμα σε όλο τον κόσμο», εξηγεί το στέλεχος του φωτογραφικού πρακτορείου, προσθέτοντας ότι «στο παρελθόν, μία από τις επικρίσεις που δεχόμασταν ήταν ότι η φωτογραφική αγορά είχε γίνει αισθητικά κυριαρχούμενη από τη βιομηχανία της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης».
Τώρα αυτό αλλάζει, με την «οικουμενική» διάσταση που δίνει η συλλογή του Flickr, αποτελούμενη από φωτογραφίες από όλη την Υφήλιο.
Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, η συμφωνία αυτή έχει κι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα: «οι φωτογραφίες μας τώρα γίνονται πιο ‘’θαρραλέες’’, καθώς δεν έχουν τραβηχτεί για εμπορικούς λόγους και, ως εκ τούτου, είναι περισσότερο αυθεντικές».
Πολλοί χρήστες του Flickr και «επίδοξοι» φωτογράφοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι με αυτή την εξέλιξη.
Ο Χαλ Μπέργκμαν, σχεδιαστής ιστοσελίδων, ονειρευόταν εδώ και χρόνια να μετατρέψει το πάθος του για τη φωτογραφία σε επάγγελμα. Άρχισε να «ανεβάζει» φωτογραφίες στο Ίντερνετ πριν από 6 χρόνια και το 2006 μπήκε στον «κόσμο» του Flickr.
«Πριν από ενάμιση χρόνο αποφάσισα να παρατήσω τη δουλειά μου», εξομολογείται, υποστηρίζοντας ότι δεν το έχει μετανιώσει: «Σήμερα εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας και παίρνω μεγάλες προμήθειες από τις φωτογραφίες που στέλνω. Αυτή η συμφωνία θα μου αποφέρει περίπου το 1/3 του εισοδήματός μου. Είναι αρκετά καλό, αν σκεφτεί κανείς ότι έχω ‘’ανεβάσει’’ 200 φωτογραφίες στο Getty και άλλες 2.500 σε άλλη ιστοσελίδα».
Η συνεργασία των δύο επιχειρήσεων φέρνει τους ερασιτέχνες φωτογράφους πιο κοντά στις μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως το Getty Images. Αυτό μέχρι σήμερα ήταν περίπου αδιανόητο, μια και οι ερασιτέχνες δεν είχαν την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους στα μεγάλα φωτογραφικά πρακτορεία. «Η εξέλιξη αυτή με βοηθά να διαβώ το κατώφλι του Getty, κάτι που προσπαθούσα επί ματαίω για πολλά χρόνια», λέει ο Μπέργκμαν.
Όπως ανακοινώθηκε, το Getty δεν θα χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες των χρηστών του Flickr, αν οι τελευταίοι δεν έχουν προηγουμένως δώσει τη ρητή συγκατάθεσή του.
Με τη συμφωνία που υπέγραψαν το Flickr και το φωτογραφικό πρακτορείο Getty Images, εκατομμύρια απλοί χρήστες του Διαδικτύου αντιμετωπίζονται ως δυνητικά «επαγγελματίες» και αποκτούν «εμπορική υπόσταση».Το Flickr είναι η μεγαλύτερη «online» βιβλιοθήκη φωτογραφιών. Τουλάχιστον 4 δισεκατομμύρια εικόνες είναι σήμερα αναρτημένες στην ιστοσελίδα, ενώ κάθε λεπτό «ανεβαίνουν» χιλιάδες νέες φωτογραφίες από τους 40 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες της.
Τα μέλη αυτής της φωτογραφικής κοινότητας μπορούν να γίνουν πλουσιότερα. Η συμφωνία των δύο φωτογραφικών «κολοσσών» προβλέπει ότι το Getty Images θα μπορεί να αντλεί υλικό από ολόκληρη την φωτογραφική βάση δεδομένων του Flickr. Οι πάσης φύσεως φωτογραφίες που έχουν «ανεβάσει» απλοί πολίτες, θα μπορούν να αξιοποιηθούν από το αμερικανικό φωτογραφικό πρακτορείο, με την
άδεια των ιδιοκτητών τους και, φυσικά, με το αζημίωτο.
Η συμφωνία επεκτείνει την ήδη υπάρχουσα -εδώ και ένα χρόνο- συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, στο πλαίσιο της οποίας το Getty είχε πρόσβαση στις φωτογραφίες του Flickr που είχαν τραβηχτεί αποκλειστικά από επαγγελματίες και ημι-επαγγελματίες.
Το Getty επέλεγε τις φωτογραφίες που το ενδιέφεραν, τις πουλούσε στους πελάτες του και έδινε προμήθεια στους φωτογράφους. Μέχρι σήμερα έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 100.000 φωτογραφίες.
Τώρα, η δυνατότητα επιλογής μεγαλώνει θεαματικά, αφού η νέα «δεξαμενή» περιέχει τουλάχιστον 4 δισ. φωτογραφίες. «Οι χρήστες του Flickr είναι τα μάτια του κόσμου», δήλωσε στο BBC ο γενικός διευθυντής της ιστοσελίδας, Ντάγκλας Αλεξάντερ.
«Στη δημιουργία της συλλογής μας συμμετέχουν χρήστες από περισσότερες από 100 χώρες, που έχουν ‘’ανεβάσει’’ φωτογραφίες από κάθε γωνιά του πλανήτη. Αυτή η συμφωνία, διευρύνει την παγκόσμια φωτογραφική αγορά. Παράλληλα, όμως, δίνει στους χρήστες μας την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα και να δείξουν την δουλειά τους σε μεγαλύτερο κοινό», συμπλήρωσε ο ισχυρός άνδρας του Flickr.
Η αμοιβή για κάθε φωτογραφία θα ποικίλλει ανάλογα με το περιεχόμενό της. Συνήθως, η μέση τιμή αγοράς από τα πρακτορεία κυμαίνεται μεταξύ 150 και 240 δολαρίων.
Ο γενικός επιχειρησιακός διευθυντής του Getty Images, Νικ Έβανς Λομπ, δήλωσε ότι το Flickr αποτελεί μια εξαιρετική πηγή φωτογραφιών, αλλά και μια θαυμάσια πηγή έμπνευσης. «Πρόκειται για μια πραγματικά θαυμάσια συλλογή, που έχει εκπληκτικό εύρος σε όλο τον κόσμο. Αυτά είναι δύο από τα μεγάλα πλεονεκτήματά της».
Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, στην απόφαση για τη σύναψη αυτής της συμφωνίας συνέτεινε ένα «πείραμα» που πραγματοποίησε το Getty πριν από λίγο καιρό, όταν δημοσίευσε μια αγγελία, με την οποία έψαχνε φωτογραφίες με θέμα την οικογένεια.
«Λάβαμε περισσότερες από 17.000 φωτογραφίες από όλο τον κόσμο, σε απίστευτα μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό μας έδωσε μια πολύ ευρεία και βαθιά απεικόνιση του ‘’κόνσεπτ’’ της οικογένειας, που αντανακλά τις αντιλήψεις που υπάρχουν για το θέμα σε όλο τον κόσμο», εξηγεί το στέλεχος του φωτογραφικού πρακτορείου, προσθέτοντας ότι «στο παρελθόν, μία από τις επικρίσεις που δεχόμασταν ήταν ότι η φωτογραφική αγορά είχε γίνει αισθητικά κυριαρχούμενη από τη βιομηχανία της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης».
Τώρα αυτό αλλάζει, με την «οικουμενική» διάσταση που δίνει η συλλογή του Flickr, αποτελούμενη από φωτογραφίες από όλη την Υφήλιο.
Σύμφωνα με τον κ. Λομπ, η συμφωνία αυτή έχει κι ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα: «οι φωτογραφίες μας τώρα γίνονται πιο ‘’θαρραλέες’’, καθώς δεν έχουν τραβηχτεί για εμπορικούς λόγους και, ως εκ τούτου, είναι περισσότερο αυθεντικές».
Πολλοί χρήστες του Flickr και «επίδοξοι» φωτογράφοι δηλώνουν ενθουσιασμένοι με αυτή την εξέλιξη.
Ο Χαλ Μπέργκμαν, σχεδιαστής ιστοσελίδων, ονειρευόταν εδώ και χρόνια να μετατρέψει το πάθος του για τη φωτογραφία σε επάγγελμα. Άρχισε να «ανεβάζει» φωτογραφίες στο Ίντερνετ πριν από 6 χρόνια και το 2006 μπήκε στον «κόσμο» του Flickr.
«Πριν από ενάμιση χρόνο αποφάσισα να παρατήσω τη δουλειά μου», εξομολογείται, υποστηρίζοντας ότι δεν το έχει μετανιώσει: «Σήμερα εργάζομαι ως ελεύθερος επαγγελματίας και παίρνω μεγάλες προμήθειες από τις φωτογραφίες που στέλνω. Αυτή η συμφωνία θα μου αποφέρει περίπου το 1/3 του εισοδήματός μου. Είναι αρκετά καλό, αν σκεφτεί κανείς ότι έχω ‘’ανεβάσει’’ 200 φωτογραφίες στο Getty και άλλες 2.500 σε άλλη ιστοσελίδα».
Η συνεργασία των δύο επιχειρήσεων φέρνει τους ερασιτέχνες φωτογράφους πιο κοντά στις μεγάλες εταιρείες του χώρου, όπως το Getty Images. Αυτό μέχρι σήμερα ήταν περίπου αδιανόητο, μια και οι ερασιτέχνες δεν είχαν την ευκαιρία να δείξουν τη δουλειά τους στα μεγάλα φωτογραφικά πρακτορεία. «Η εξέλιξη αυτή με βοηθά να διαβώ το κατώφλι του Getty, κάτι που προσπαθούσα επί ματαίω για πολλά χρόνια», λέει ο Μπέργκμαν.
Όπως ανακοινώθηκε, το Getty δεν θα χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες των χρηστών του Flickr, αν οι τελευταίοι δεν έχουν προηγουμένως δώσει τη ρητή συγκατάθεσή του.
Πηγή: allday-news
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: