Σάββατο 22 Μαΐου 2010
Χρόνια Πολλά PacMan!
Τα 30 του χρόνια κλείνει το Σάββατο (22/5) το κλασικό πια παιχνίδι PacMan, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία του 1980 και εξελίχθηκε σε ηγετική μορφή της pop κουλτούρας των 80s.
Το PacMan ήταν το πρώτο “unisex” παιχνίδι που ενθουσίασε άντρες και γυναίκες, παιδιά και μεγάλους, και μπήκε σε όλα τα σπίτια ως must game της εποχής.
Ο PacMan είναι η έμπνευση του Ιάπωνα Τόρου Ιβατάνι, μέλους της δημιουργικής ομάδας της εταιρείας Namco στο Τόκιο.
Ο θρύλος λέει ότι ο Ιβατάνι εμπνεύστηκε το παιχνίδι καθώς έτρωγε ένα κομμάτι pizza . Στο κυκλικό ιταλικό έδεσμα έλειπαν τρία κομμάτια και το σχήμα φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον στον Ιβατάνι. Σκέφτηκε λοιπόν μια μεγάλη κίτρινη τελεία που θα άνοιγε το στόμα του και θα έτρωγε μικρότερες τελείες.
Τι θα το έκανε όμως πιο αγωνιώδες και ενδιαφέρον;
Εκεί ήρθε η ιδέα των τεσσάρων φαντασμάτων που θα τον κυνηγούσαν ανελέητα για τον φάνε!
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Namco, Κέντζι Χισατσούνε, για να ολοκληρωθεί το παιχνίδι και να πάρει την τελική του μορφή χρειάστηκαν 15 μήνες σκληρής καθημερινής δουλειάς από 8 ανθρώπους.
Πριν την εισαγωγή του στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ο PacMan είχε λίγο διαφορετική μορφή. Τα φαντάσματα λέγονταν τέρατα και ο PacMan έτρωγε στρογγυλά μπισκοτάκια.
Ακόμα και το όνομα του ήταν διαφορετικό. Στην Ιαπωνία, οι πρώτοι παίκτες τον γνώρισαν ως PuckMan, από την ιαπωνική λέξη Paku που σημαίνει “μασουλάω”.
Μετά τις αλλαγές αυτές, και μετά την εισαγωγή του στην αγορά των Δυτικών, ο PacMan εξελίχθηκε σε μανία.
Την πρώτη δεκαετία της κυκλοφορίας του μπορούσες να το βρεις παντού, σε κάθε σπίτι, σε κάθε γραφείο, σε όλα τα καταστήματα.
Ο PacMan μετρά πέντε βραβεία μέχρι στιγμής, έχει γραφτεί οχτώ φορές στο βιβλίο Γκίνες, σπάζοντας συνεχώς το ρεκόρ των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ 400 άλλα προϊόντα με αφορμή τον PacMan έχουν βγει τα τελευταία 30 χρόνια στην αγορά, όπως κούκλες, επιτραπέζια, μπρελόκ κτλ.
Πού στηρίζει την επιτυχία του;
Οι ιθύνοντες της Namco υποστηρίζουν: “Πρόκειται για ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και στα δύο φύλα. Είναι το μόνο παιχνίδι που οι γυναίκες δεν δίστασαν να παίξουν μαζί με τους άνδρες. Αυτό ήταν και ο στόχος μας από την αρχή. Να απενεχοποιήσουμε τα video games στα μάτια της κάθε νοικοκυρας!”.
Πηγή: cosmo
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: