Με την τιμή των καυσίμων να είναι στα ύψη, ξαναφωνάξαμε: Δεν θέλουμε να εξαρτόμαστε άλλο από την βενζίνη… Το Mitsubishi i-MiEV δείχνει τον δρόμο!
Πλέον το γνωρίζουμε πολύ καλά και είμαστε σίγουροι γι’ αυτό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνη τα φέρνουν την επανάσταση στην αυτοκίνηση, η οποία για περισσότερα από 100 χρόνια είχε μείνει σχεδόν στάσιμη τεχνολογικά.
Ζούμε μια νέα συγκλονιστική πραγματικότητα που θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο κινούμαστε.
Και πρωτεργάτης σε αυτή τη νέα πραγματικότητα είναι το αυτοκίνητο που είχαμε την τύχη να οδηγήσουμε. Το i-MiEV είναι το πρώτο από την γκάμα MiEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle) που θα παρουσιαστεί τα επόμενα χρόνια. Χρησιμοποιεί ως βάση του το πισωκίνητο ιαπωνικό μίνι «i», το οποίο έχει αρκετά μεγάλο μεταξόνιο για το μέγεθός του.
Οι άνθρωποι της εταιρείας αφαίρεσαν τον βενζινοκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων του «i» και στη θέση τους τοποθέτησαν έναν ηλεκτροκινητήρα (κάτω από τον χώρο αποσκευών) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου μεγάλης χωρητικότητας (κάτω από το πάτωμα). Δημιούργησαν επίσης και ένα σύστημα που εκμεταλλεύεται (όπως και τα υβριδικά) την ενέργεια από την πέδηση που συνήθως πάει χαμένη και την αποθηκεύει στην μπαταρία.
Παράλληλα, οι Ιάπωνες εξέλιξαν ένα λειτουργικό σύστημα που ονομάζεται MiEV OS. Αυτό συγκεντρώνει δεδομένα από όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου και διαχειρίζεται τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του. Το σύστημα παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση της μπαταρίας και την ενέργεια που αποθηκεύεται από το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης. Το αποτέλεσμα είναι αυτονομία που επίσημα μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 130 km/h. Σε πραγματικές συνθήκες ωστόσο, σύμφωνα με τους ίδιους τους ανθρώπους της Mitsubishi, η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 100 km και 120 km. Ενα όργανο πολλαπλών ενδείξεων ενημερώνει τον οδηγό, μεταξύ άλλων, για την ενέργεια που χρησιμοποιεί κάθε στιγμή το αυτοκίνητο, αλλά και για την εκτίμηση των υπολειπόμενων χιλιομέτρων.
Η μπαταρία αποτελείται από 88 κυψέλες ιόντων λιθίου συνδεδεμένες εν σειρά και μπορεί να φορτίσει με δύο βασικούς τρόπους: με κανονικό ρεύμα 220 V (έχει καλώδιο που συνδέεται με μια συμβατική πρίζα) ή με τριφασικό ρεύμα. Στην πρώτη περίπτωση ο χρόνος φόρτισης είναι 6-7 ώρες ενώ στη δεύτερη μισή ώρα αρκεί για να φτάσει η μπαταρία στο 80% της φόρτισής της. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 64 PS και μέγιστη ροπή 18,4 kgm, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα από τις μηδέν στροφές, όπως σε κάθε ηλεκτροκινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει μόνο μία σχέση, ωστόσο ο επιλογέας των ταχυτήτων διαθέτει τρία προγράμματα: στο «D» επιτυγχάνονται οι μέγιστες δυνατές επιδόσεις, στο «Eco» η ισχύς είναι μικρότερη ώστε να επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση ισχύος και στο «B» βελτιστοποιείται η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας.
Τι οφέλη έχει; Επειδή το i-MiEV λειτουργεί αποκλειστικά με ρεύμα, δεν εκπέμπει κανένα απολύτως είδος ρύπου. Και για όσους λογικά σκεπτόμενους υποστηρίξουν ότι η παραγωγή του ρεύματος από τη ΔΕΗ επιβαρύνει το περιβάλλον, οι άνθρωποι της Mitsubishi απαντούν ότι το ενεργειακό «αποτύπωμα» του i-MiEV είναι τα ένα τρίτο από αυτό του βενζινοκίνητου «i».
Οπως διαπιστώσαμε και από τη σύντομη δοκιμή οδήγησης, i-MiEV είναι εντελώς αθόρυβο και η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι αμεσότερη από αυτή οποιουδήποτε βενζινοκίνητου. Σε ανηφορικό σημείο της διαδρομής μάλιστα πατούσαμε και αφήναμε διαδοχικά το γκάζι ξανά και ξανά και δεν διαπιστώσαμε καμία υστέρηση στις αντιδράσεις του κινητήρα. Οδηγικά i-MiEV πήγαινε σαν ένα καλοστημένο αυτοκίνητο πόλης. Οι Ιάπωνες μάλιστα υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει κα λύτερο κράτημα, καθώς οι χαμηλά τοποθετημένες συστοιχίες μπαταριών κατεβάζουν το κέντρο βάρους. Ενα άλλο στοιχείο που παρατηρήσαμε είναι ότι η καμπίνα επιβατών του i-MiEV είναι πολύ ευρύχωρη και δεν φάνηκε να περιορίζεται ο χώρος σε κάποιο σημείο.
Τι λοιπόν είναι αυτό που θα μπορούσε να αποτρέψει κάποιον να αποκτήσει αυτό το τόσο οικονομικό και οικολογικό αυτοκίνητο πόλης; Η υψηλή του τιμή (σήμερα στην Ιαπωνία κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ!) και η έλλειψη υποδομών (κυρίως σταθμών φόρτισης) στις μεγάλες πόλεις. Βέβαια το κόστος αναμένεται πέσει δραματικά όταν ξεκινήσουν οι μαζικές πωλήσεις...
TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.395/1.475/1.600 mm
Βάρος: 1.100 kg
Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Ισχύς (PS/rpm): 64/3.000-6.000
Ροπή (kgm/rpm): 18,3/0-2.000
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Τιμή: περίπου 40.000 ευρώ (στην Ιαπωνία)
Μικτή κατανάλωση: 0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 0 g/km
http://www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου
Θέλω να πω ότι: